Wycieczka do PERI

Warszawa, 4-5 czerwiec 2007

W dniach 4-5 czerwca członkowie KNM odwiedzili Warszawę. Celem wyjazdu było szkolenie technologiczne na temat podstaw nowoczesnej techniki deskowań PERI.

Firma PERI jest czołowym dostawcą i producentem deskowań i rusztowań na świecie. Oferowany asortyment może zaspokoić potrzeby nie tylko mniejszych budów ale przede wszystkim dużych i skomplikowanych projektów.

Pierwszego dnia pobytu zwiedzaliśmy mosty Warszawy. Każdy obiekt został wcześnie zaprezentowany w autobusie, a następnie podczas spaceru nad Wisłą mogliśmy je obejrzeć i sfotografować. Mieliśmy także chwilę czasu aby zwiedzić zabytkową warszawską starówkę.

W drugim dniu odbyło się szkolenie w Centrum Szkolenia i Doradztwa Technologicznego PERI Polska, w miejscowości Płochocin pod Warszawą. Na miejscu powitał nas i na wstępie przedstawił firmę Naczelny Inżynier PERI PL Dr Inż. Janusz Rzepka. Następnie odbyła się prelekcja, którą wygłosił Główny Technolog Dipl.-Ing. Paweł Gulak, na temat technik deskowań podpór mostowych. Szczegółowo zaprezentowany nam został system samodzielnego wspinania ACS.

Tematem kolejnego wykładu to „Ustroje Nośne- metody stacjonarne i nasuwania”, w czasie którego Główny Projektant Dr Inż. Piotr Ignatowski przedstawił nam techniki deskowań przęseł mostowych, przykłady zrealizowanych obiektów, oraz zasady obliczania deskowań. Na szczególną uwagę zasłużyła metoda przejazdu górą, oraz urządzenie formujące PERI.

Po przerwie obiadowej odbył się pokaz systemów deskowań, pomostów i rusztowań, po hali wystawowej oprowadził nas i pokazał wszystkie systemy Szef montażu Wojciech Tomaszewski. Na zakończenie szkolenia Dr Inż. Janusz Rzepka zaprezentował nam racjonalne systemy deskowań stropowych, mogliśmy poznać systemy takie jak Multiflex, Stolik, czy Skydeck. Po zakończeniu szkolenia zostały nam wręczone certyfikaty i w miłej atmosferze pożegnaliśmy się z PERI i ruszyliśmy w drogę powrotną.

Dziękujemy za zaproszenie Panu dyrektorowi generalnemu Wiktorowi Piwkowskiemu, oraz Pani ekspert technolog inż. Emilii Sojce. Za serdeczne przyjęcie dziękujemy Naczelnemu Inżynierowi PERI PL Dr Inż. Januszowi Rzepce, oraz wszystkim osobom które poświęciły nam czas i przekazały tak istotną wiedzę.

Wszystkich zainteresowanych działalnością firmy PERI zapraszamy do odwiedzania strony: http://www.peri.pl