|
|
Budowa mostu na Odrze w ciągu drogi wojewódzkiej nr 323 (Radoszyce-Ciechanów) – MOSTY ŁÓDŹ S.A.
Praktykant: Robert Rak |
|
|
|
![]() Fot.1. Mapa Projektu
|
Miałem ogromne szczęście, gdyż trafiłem na
początek kontraktu, więc mogłem uczestniczyć w prowadzeniu robót ziemnych- palowanie zarówno pale prefabrykowane jak i wiercone w rurze obsadowej, wykopy fundamentowe oraz robót betonowych- betonowanie ław fundamentowych, korpusów przyczółków oraz filarów pośrednich. Przede wszystkim
skonfrontowałem wiedzę zdobytą na uczelni z realiami budowy oraz
nauczyłem się szybko i skutecznie reagować na różne problemy związane z
pracami budowlanymi. Do moich obowiązków na praktykach należały: Podczas pracy na budowie: -
Kontrola prac robotników i podwykonawców -
Pilnowanie przestrzegania przepisów BHP -
Wykonywanie pomiarów geodezyjnych- niwelacja -
Koordynacja pracy ludzi i sprzętu Podczas pracy w biurze: -
Przygotowywanie obmiarów -
Prowadzenie budowy od strony obiegu dokumentów -
Przygotowywanie sprawozdań dziennych z przebiegu robót Główne informacje o projekcie: -
Inwestor:Zarząd Województwa Dolnośląskiego- Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu -
Data rozpoczęcia: 10 marca 2010r. -
Zakontraktowana data zakończenia: 30 września 2011r.
-
Całkowita wartość kontraktu: 61,90 mln zł Krótka charakterystyka mostu: LOKALIZACJA: -
Projektowany obiekt jest mostem nad rzeką Odra w ciagu drogi wojewódzkiej nr 323 w km 355+40. PODSTAWOWE PARAMETRY TECHNICZNE: -
Ustrój niosacy zaprojektowano jako belkę ciagą z betonu sprężonego o konstrukcji skrzynkowej, złożoną z
dziewieciu przeseł o rozpietościach 40.0m + 4 x 50.0m + 64.6m + 110.8m + 64.6m + 43.0m. W częściach
zalewowych wysokość przekroju poprzecznego jest stała i wynosi 2.5m, natomiast w częściach nurtowych
zmienna od 6.0m nad podporą nurtową do 2.5m w kluczu przesła nurtowego, jak i miejscach połaczenia z
przesłami nurtowymi.
W przesłach zalewowych w przekroju przesłowym skrzynka składa sie z pionowych ścian o stałej wysokości i
grubości 0.45m połaczonych monolitycznie z płyta dolna o grubości 0.18m, pogrubioną lokalnie w pobliżu
podpór do 0.36m oraz górną płytą pomostową o grubości 0.28m, zwiekszajacej sie do 0.5m w obrębie jej
zakotwienia w scianach.
W przesłach nurtowych i pośrednich w przekroju przesłowym skrzynka składa sie ze scian pionowych
o zmiennej wysokości i grubości, zmieniajacej sie od 0.45m do 0.60m, monolitycznie połaczonych z płytą dolną
o zmiennej grubości od 0.18m w miejscu połaczenia z przesłami zalewowymi do 1.0m nad podporą nurtową i
ponownie do 0.18m w kluczu przesła nurtowego.
Wymiary wsporników na całej długości obiektu sa stałe i wynosza odpowiednio: wysieg 3.81m, grubość od
0.5m u nasady przy scianie do 0.18m na końcach pod kapami.
W skrzynce nad przyczółkami zaprojektowano poprzecznice pełne o grubości 1.60m, pozostawiając w
nich otwór przejściowy o wymiarach 1.20m x 1.60m, a nad filarami poprzecznice niepełne o grubości 1.20m
wraz z pogrubieniem płyty dolnej na całej szerokości do 0.36m. Natomiast nad podporami nurtowymi
zaprojektowano niepełne poprzecznice masywne o kształcie trapezowym i grubosci 1.50m. - długość całkowita obiektu
- rozpiętość teoretyczna - długość całkowita ustroju
niosącego: 523,00 m; - klasa obciążenia A. - kąt skrzyżowania mostu: 90 stopni - szerokość całkowita obiektu: 15,10 m - ilość jezdni na obiekcie: 1 - szerokość jezdni na obiekcie: 2x3,5 m = 7,00 m - szerokość opasek na obiekcie: 2x0,5 m = 1,00 m - szerokość jezdni między krawężnikami na obiekcie: 8,00 m - szerokość kapy z chodnikiem dla obsługi technicznej na obiekcie: 1,96 m - szerokość kapy z chodnikiem pieszo- jezdnym na obiekcie: 5,06 m - profil jezdni w planie: prosta - profil podłużny jezdni: 0.93%, łuk pionowy 6000m, 2.40% - spadek poprzeczny jezdni: daszkowy 2.00% - spadek poprzeczny kapy chodnikowej z lewej strony: 4.00% - spadek poprzeczny kapy chodnikowej z prawej strony: 2.50% - powierzchnia całkowita obiektu: 7 935,05 m kw. - powierzchnia uzytkowa obiektu: 7 304,45 m kw. - powierzchnia jezdni: 3 678.50 m kw. - klasa drogi na obiekcie: G Więcej informacji na temat powstającego obiektu można uzyskać na stronie internetowej Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu . |
![]() Fot.2. Poczatek robót palowych
|
|
![]() Fot.3. Wykop pod fundament
|
|
![]() Fot.4. Zbrojenie ławy fundamentowej
|
|
![]() Fot.5. Wykonywanie pali wierconych o średnicy 1500 mm
|
|
![]() Fot.6. Wizualizacja powstającego obiektu
|